Taksówka w Wilnie

Spis treści

Ostatnia aktualizacja: 2024.04.24

W Wilnie działa kilkanaście korporacji taksówkarskich. Większość aplikacji oraz numerów telefonów podaje strona internetowa inyourpocket.com (numer kierunkowy: (+370 5))*.

*Proponujemy dzwonić pod długie numery korporacji (w wypadku numerów krótkich koszt połączenia wynosi: taryfa operatora + cena wskazana przez korporację taksówkarską).

Należy jednak pamiętać, że podane w internecie ceny nie są dokładne, dlatego też, przed wywołaniem taksówki, warto zapytać o dokładną cenę za 1 km oraz ocenić orientacyjną odległość podróży.

Najlepiej jest zamówić taksówkę dzwoniąc pod jeden z podanych na stronach internetowych numerów – wsiadając bezpośrednio do taksówki, bez uprzedniego kontaktu z centralą, zapłacimy zwykle 2-3 razy drożej.

Niektóre samochody korporacji taksówkarskich są zaopatrzone w najnowszy sprzęt, mają internet Wi-Fi oraz możliwość płatności kartą (polecamy zapytać o tą opcję bezpośrednio u operatora). Paragon (na życzenie możliwe jest również wystawienie faktury) zawiera wskazaną przebytą odległość w km, cenę za km, sumę do zapłaty oraz kod kierowcy pojazdu.

Ze względu na barierę językową oraz brak wiedzy o mieście, polecamy przed zamówieniem taksówki sprawdzić orientacyjną odległość w kilometrach do miejsca zaplanowanej podróży za pomocą Google Maps (przykładowe lokalizacje: dworzec autobusowy, Ratuszmapa, Ostra Bramamapa, Katedra wileńskamapa, kościół św. Annymapa) i ocenić szacowany koszt podróży taksówką.


W Wilnie działa kilkanaście korporacji taksówkarskich

Najpopularniejszą taksówką jest BoltUbereTransporteTaksiTaxi.ltA2BYandex Go.

Najlepiej jest zamówić taksówkę online (dzięki aplikacji mobilnej), gdyż wsiadając bezpośrednio do taksówki zapłacimy drożej.


Na życzenie klienta kierowca wystawia paragon (lub fakturę) zawierającą przebytą odległość w km, cenę za km, sumę do zapłaty oraz kod kierowcy pojazdu.


WAŻNE

*Proponujemy dzwonić pod długie numery korporacji (w wypadku numerów krótkich koszt połączenia wynosi: taryfa operatora + cena wskazana przez korporację taksówkarką).


Skargi w formie pisemnej na wprowadzających w błąd nieuczciwych kierowców wszystkich korporacji można kierować na adres Samorządu Miasta Wilna (Konstitucijos pr. 3, tel. +370 5 2 112114.
Wypełniając skargę należy wskazać numer rejestracyjny pojazdu i dołączyć paragon, który powinien zawierać: trasę przejazdu (od … do …), czas wystawienia paragonu, ilość przejechanych kilometrów, nazwę firmy taksówkarskiej, imię i nazwisko taksówkarza oraz kwotę do zapłacenia. Taksówkarz na życzenie Klienta ma obowiązek wystawienia paragonu.


Powyższa treść ma charakter informacyjny.
Poznajwilno.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności będących następstwem wykorzystania zawartych w serwisie publikacji i materiałów.

Powiązane Kategorie:

Wycieczka

5%

zniżki

Przewodnik po
Wilnie

Aleksandra Jankowicz